Meerderheid Mozartlaanbewoners moet vóór stemmen

Kansen voor iedereen, inspraak door direct omwonenden

Het initiatief om meer te maken van Park in Oog is interessant genoeg om serieus te nemen. Ook oproepen van de ‘Kansen voor het park’-groep om mee te denken en te doen, zijn sympathiek. Maar… zodra plannen concreet worden en de gemeente ook gaat bewegen, vind ik dat de direct omwonenden aan de beurt zijn. Want wij zijn de direct belanghebbenden die het meest direct worden geconfronteerd met de effecten. Wij hebben onze huizen gekocht of gehuurd in relatie tot het groene, historische park – die ligging bepaalt zelfs mede het prijsniveau. Elke verandering heeft haar weerslag op onze leefomgeving. Mocht ik een hypothetisch, spannend plan hebben voor de speeltuin in de Bankastraat, dan heeft mijn idee pas kans van slagen als direct omwonenden zich hierin kunnen vinden. Mijn stelling: voor een besluit voor een wijziging van het park is een meerderheid vereist van de bewoners van de Mozartlaan.